27 Şubat 2013 Çarşamba

Dukan'da Son Durum -2,5kg


Merhabalar Efendim,
23 Şubat Cumartesi günü başladığımız Dukan Rejiminde ben ilk dönem olan Atak sürecinin sonuna geldim. Eşimin ise 2 günü daha var. Atak süreci boyunca günlük olarak sadece sınırsız protein, 1,5yemek kaşığı yulaf kepeği ve 1 yemek kaşığı goji berry yedik. 4 günlük bu sürenin sonunda ben tartıda 62 kg'dan 59,5'a düştüğümü gördüm bu sabah. Bu büyük bir mutluluk :))
Eşim ise daha da hızlı çıktı ve 105 kg'yla başladığı atak sürecinde şu anda 100 kg'ya inmiş durumda. Yani -5kg.
Yanlız şunu unutmamak gerekiyor bu verdiklerimiz tam olarak geri alınmayacak kilolar değiller. Bu süreçte izlediğiniz beslenme tarzı nedeniyle vücudunuz biriken ödemleri atıyor. Ellerinizde, bacaklarınızda, ayak bileklerinizde ve yüzünüzde bulunan şişlikler iniyor. Kendinizi hem aynada hem tartı da daha ince ve hafif görebiliyorsunuz. Eeee! böyle bir durumda motivasyonunuzun artmaması mümkün mü? O zaman tam gaz devam...

Bu dönemin sonuna gelmiş biri olarak Dukan Diyeti Atak Dönemiyle ilgili izlenimlerim nasıl mı? Şöyle ki...

  • İlk olarak hızla kilo verdiğiniz için çok eğlenceli.
  • Sınırsız protein yeme hakkınız olduğu için hiç acıkmıyorsunuz.
  • Vücuttaki ödem atıldığı için el, ayak ve yüzünüzdeki şişlikler iniyor, siz kendinizi daha güzel hissediyorsunuz. :)
  • Yorgunluk hissinin aksine, daha az uykudan daha fazla verim alıyorsunuz. Sabahları son derece dinç uyanmaya başlıyorsunuz. (En azından hem eşin hem ben böyle hissettik.)
  • Tuz miktarını az tutmamıza rağmen çok susadık, dilimiz damağımız kurudu resmen. Bu nedenle kolayca günde 2 lt su içtik.
  • Beni zorlayan en önemli şey, yiyeceklerin tüketilmesinin sınırsız olmasına rağmen, çeşit olarak sınırlı kalmamız oldu. İlk 2 gün "yaa biz hep yumurta ve ızgara et mi yiyeceğiz" diye düşünüyordum. Ama sonra ki günlerde çeşitli çorbalar, krepler ve ekmekler denedim. Hepsinin tatını da çok sevdim. Özellikle pan cake'i. Tatlısız hayır diyenler, mutlaka denemeli.Tarifi burada. Ama genel olarak yumurta beyazı evin vazgeçilmez yiyeceği oldu. (Sarısında yağ olduğu için kolestrol tehlikesi olanlar dikkatli tüketmeli.)
  • Bir diğer zorluk ise biriken ödemleri atmak için 10 dakikada bir tuvalete taşındım desem yeridir. :)
Hadi bakalım,
Atak evresi şimdilik bu kadar. 70 günlük seyir evresine başlıyoruz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder